10 Software Yang Selalu Digunakan

1.Mozilla Firefox
Kegunaan:
Memudahkan saya untuk melayari laman sesawang dengan lancar dan ringan..Selain itu ia juga boleh dikemaskinikan secara automatik.
Download Here:Link
*Freeware

2.Internet Download Manager [idm]
Kegunaan:
Membolehkan saya untuk memuat turun sesuatu bahan dengan lebih pantas sehingga 5x kelajuan biasa. Ia juga mempunyai resume button untuk menyambung kerja2 muat turun jika internet mengalami gangguan atau terputus.
Download Here:Link
3.KMPlayer
Kegunaan:
Merupakan salah satu player yg ringan dan snang nk untuk dikendalaikan dan mesra pengguna.Salah satu kelebihannya ialah ia membolehkan korang untuk membesar atau mengecilkan saiz font subtittle sesebuah movie yg anda tonton.Selain itu movie yg berkualiti Bluray juga akan mudah dibaca oleh KMPlayer dan pastinya memuaskan anda yg menonton :)
Download Here:Link 
*Freeware

4.AIMP
Kegunaan:
Player bagi fail2 mp3 saya yg memudahkan saya untuk memilih lagu pilihan untuk dimainkan.Kelebihan AIMP ialah ia terus menyusun fail2 anda dalam bentuk playlist dalam AIMP, jadi ini memudahkan anda untuk melihat playlist anda dlm keadaan yg tersusun.Dengan pilihan skin yg banyak pastinya menjadikan anda lebih suka menggunakanya.
Download Here:Link
Download Skin:Link

5.Photoscape
Kegunaan:
Photoscape adalah suatu perisian yg membolehkan saya untuk mengedit sesebuah foto, samada crop,remove red eye,membuat page dan lain-lain.Ia merupakan sebuah perisian yg ringan da tidak terlalu rumit untuk dikendalikan tidak seperti 'Adobe Photoshop'.
Download Here:Link

6.Rocketdock
Kegunaan:
Ini antara perisian yg sering saya gunakan untuk Laptop atau Pc saya. Tujuannya untuk mengelakkan desktop saya berserabut dengan icon2.
Download Here:Link
7.Revo Uninstaller Pro
Kegunaan:
 Perisian hebat ini dapat membuang segala sisa2 fail perisian yg anda sudah install dengan berkesan dan menjadikan Pc anda lebih ringan.Perisian ini adalah jauh lebih cepat dan lebih kuat malah sebagai alternatif untuk "Windows Add or Remove Programs" applet! Ia nya memiliki filture yang sangat kuat untuk meng-uninstall dan menghapuskan sesuatu program yang telah anda install di dalam pc.
Download Here:Link 
 8.CCleaner
Kegunaan:
Membersihkan Pc korang dari segala kekotoran dalaman, dan melancarkan lagi pergerakan Pc korang..
CCleaner boleh membersihkan dari Internet Explorer,Mozilla Firefox,Google Chrome,Opera,Safari dan lain-lain.
Download Here:Link

9.Total Video Converter
Kegunaan:
Membolehkan saya untuk menukarkan sesebuah video ke format .mp3 atau format video yg lain seperti MKV,AVI,MP4 dan lain-lain.Ia adalah sebuah converter terbaik buat masa kini bagi saya :)
Download Here:Link 
10.Nero Multimedia Suite 10
Kegunaan:
Saya menggunakan Nero bagi mem-burning data atau file dalam CD,VCD,DVD dan lain-lain
Download Here:Link